سئو

سئو داخلی و افزایش رتبه سایت در گوگل

سئو داخلی و افزایش رتبه سایت در گوگل، سئو داخلی که از آن با عنوان On Site SEO و On Page SEO هم یاد می شود به کلیه فعالیت‌هایی گفته می شود که در داخل یک وب سایت انجام می‌شود و کلیه فعالیت‌هایی که بر روی صفحات یک سایت صورت می گیرد تا صفحات سایت برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی شوند.

شروع فرآیند سئو داخلی از همان مراحل ابتدایی ساخت و پیاده سازی وب سایت شروع می شود.

یعنی آن مراحلی که شامل کد نویسی صفحات و درج محتوای صفحات است، در تمام این مراحل از تکنیک های سئو داخلی برای بهینه سازی صفحات سایت استفاده می شود.

در نقطه مقابل سئو داخلی سئو خارجی قرار دارد، که هر دوی اینها به یک اندازه حائز اهمیت هستند و باید یک وبمستر از همان آغاز مراحل پیاده سازی یک وب سایت برنامه ریزی ویژه برای کار کردن بر روی هر دو بخش داشته باشد.

اما متاسفانه در بسیاری از وب سایت ها بیشتر تمرکز بر روی سئو خارجی سایت است و بیشتر افراد سعی می‌کنند که با درج ریپورتاژ ها و بک لینک های قوی و موثر کلمات کلیدی و خدمات مهم وب سایت خود را در صفحات اول موتور جستجوگر گوگل بالا بیاورند.

در حالی که امروزه با توجه به آپدیت های جدید ربات های موتور جستجوگر گوگل حتما باید بر روی هر دو بخش سئو، هم سئو داخلی و هم سئو خارجی به صورت ویژه کار شود.

برای مطالعه » مشاوره سئو رایگان

چک لیست سئو داخلی

برای اینکه شما بتوانید تکنیکهای مربوط به سئو داخلی و ابزارهای سئو را بر روی صفحات وب سایت خود پیاده سازی نمایید، نیاز دارید تا با یک سری از اصطلاحات مهم و نکات مهم در مورد سئوی داخلی یا SEO On Page آشنا شوید.

برای مطالعه » سئو مارکتینگ

این نکات مهم عبارتند از :

E – A – T

در ابتدا باید بگویم که این عبارت مخفف سه حرف ExpertiseAuthoritativeness and Trustworthiness    می باشد، که هر کدام از این کلمات به ترتیب به معنای تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن است.

کمپانی گوگل از اصطلاح ExpertiseAuthoritativeness and Trustworthiness برای اندازه گرفتن از این استفاده می‌کند که یک سایت یا یک نامه برند به چه اندازه و چه مقدار مورد اعتماد می باشد.

در واقع هدف گوگل این است که به کاربران خود بهترین تجربه کاربری را در زمان استفاده از موتور جستجوگر گوگل ارائه دهد.

پس برای این منظور سایتهایی در اولویت گوگل هستند که بتوانند با استفاده از از تکنیکهای مخاطب شناسی درست یک تجربه کاربری خوب را به مخاطبین خود ارائه دهند.

پیشنهاد ویژه » جهت برقراری ارتباط با شرکت سئو سایت با شماره های 02166931857 ، 09120145021 تماس حاصل فرمایید.

تگ عنوان

تگ عنوان یا همان تگ Title یکی از تگ های مهم زبان مرجع HTML می باشد، که در ساختار HTML در تگ Head قرار می گیرد و هنگامی که وبسایت را باز می کنید در قسمت بالای مرورگر خود این عنوان نمایش داده می شود.

تگ عنوان باید با توجه به موضوع صفحه ما با دقت تمام انتخاب شود، و تاثیر مطلوبی در سئو داخلی صفحات ما دارد.

جهت آشنایی بیشتر با آموزش های سئو داخلی در سال ۲۰۲۱ می توانید به صفحه آموزش سئو مراجعه نمایید و در این صفحه با مشاهده فیلم های آموزشی رایگان اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهید.

اهمیت توضیحات متا

توضیحات متا یا همان  Meta Description در یکی از تگ های متا قرار می گیرد و توضیحاتی درباره صفحه به ما و موتورهای جستجو ارائه می دهد.

این توضیحات را ما باید سعی کنیم که با مخاطب شناسی درست است و به صورت روانشناسی شده بنویسم، چرا که زمانی که کاربر تیتر های مختلف را در صفحه اول می بیند، در صورتی که این توضیحات به گونه ای نوشته شود که بتواند به نیازهای کاربر پاسخ دهد، می تواند کاربر را مجاب کند که بر روی سایت ما کلیک کنند و وارد سایت ما شود.

سعی کنید تا حد ممکن توضیحات متا را کاملا جذاب بنویسید به گونه ای که بتوانید کاربر خود را مجاب به کلیک کردن کنید.

برای مطالعه » استراتژی سئو

اهمیت عنوان سئو

عنوان سئو یا SEO Title هم یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در سئو داخلی می باشد.

که عنوان سئو هم باید با دقت بالایی توسط شما انتخاب شود.

هرچقدر این عنوان جذاب تر و مخاطب پسند تر باشد بیشتر می تواند کاربر را مجاب به کلیک کردن کند.

به عنوان مثال ما می خواهیم برای صفحه آموزش سئو داخلی یک عنوان سئو جذاب و کاربرپسند انتخاب کنیم، مثلا کلماتی مثل آموزش سئو داخلی رایگان، فیلم آموزش سئو On Page می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند برای اینکه وارد سایت ما شود.

برای مطالعه » چگونه کارشناس سئو شویم

اهمیت عنوانهای درج شده در محتوا

مورد بعدی که در سئو داخلی صفحات بسیار تاثیر گذار است، استفاده از عنوان های درج شده صحیح در محتوای وبسایت می باشد، اولین مورد اینکه ما این عنوان های جذاب را چگونه باید پیدا کنیم ؟

پیدا کردن این عنوان‌ها و اینکه بدانیم کاربران در موتور جستجوگر گوگل مثلا برای موضوعی مانند سئو چه کلماتی را سرچ می کنند ما می توانیم از ابزارهای سئو مانند الکسا کمک بگیریم.

با کمک این ابزار ها این کلمات کلیدی را برای محتوای سایت خود شناسایی کنیم.

عنوان های درج شده در داخل صفحات همان تگ های Heading در زبان مرجع html هستند، که شامل تگ H1 که عنوان اصلی صفحه ماست و بسیار حائز اهمیت است و باید در انتخاب آن بسیار دقت و ظرافت به خرج داد، و تگ های دیگر مانند تگ های H2، H3،H4،H5،H6 هستند.

برای مطالعه » سئوکار کیست

اهمیت بالای نگارش محتوای با کیفیت و کاربر پسند

مورد بعدی که در سئو داخلی صفحات بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت است، این است که ما باید قدرت نویسندگی خود را تا حد امکان بالا ببریم.

برای این منظور توصیه می شود که تا حد امکان زیاد مطالعه کنیم و قدرت سرچ خود را در گوگل بالا ببریم و مطالب سایت های مختلف را که ورودی بسیار بالایی دارند را مطالعه کنیم، و بر روی تکنیک های محتوا نویسی و و مخاطب شناسی کار کنیم.

تا در نهایت بتوانیم محتوای صفحات خود را به گونه ای بنویسیم که نیاز کاربر ما را به طور کامل برطرف نماید.

سه بعدی که در درج محتوای وب سایت بسیار مهم است این است که محتوای سایت ما به هیچ عنوان نباید کپی باشد، محتوای کپی به مرور زمان باعث Spam شدن دامنه می شود.

برای مطالعه » سئو چیست ؟

بهینه سازی تصاویر در سایت

به طور کلی تصاویر و فایل‌های چندرسانه‌ای هم می توانند ورودی اعظمی را به سایت ما بکشانند، برای اینکه تصاویر ما در موتور جستجوگر گوگل بالا بیایند حتماً باید یکسری نکات را در درج تصاویر به آنها دقت کنیم.

اولین تصویری که در سایت قرار می دهیم حتما دارای کیفیت بالا باشد، و مورد بعدی اینکه حجم تصاویر سعی کنیم کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد.

و با کمک گرفتن از نرم افزار های ویرایش تصاویر مانند نرم افزار قدرتمند فتوشاپ بتوانید تصاویر وب سایت خود را با استفاده از یک قالب زیبا و منحصر به فرد در صفحات خود درج کنید.

و در زمان درج تصاویر نیز از خصوصیت Alt و یا همان متن جایگزین هم استفاده کنیم، و همچنین تصاویر ما دارای خصوصیت figure هم باشد، محتوای تصویر ما را برای ربات های گوگل به صورت کامل تشریح کند.

ساخت صفحات سایت با رعایت کردن نکات UX & UI و به صورت ریسپانسیو

مورد بعدی که در سئو داخلی صفحات بسیار تاثیر گذار است، مربوط به ساخت سایت می باشد که ما باید سایت خود را با رعایت تمامی نکات مربوط به UX & UI  و همچنین به صورت کاملا ریسپانسیو شده بسازیم.

یعنی صفحات سایت ما علاوه بر اینکه به صورت زیبا و کاربر پسند ساخته می‌شوند باید جلوه نمایش درستی هم در صفحه نمایش دسکتاپ، هم در صفحه نمایش موبایل و هم در صفحه نمایش تبلت داشته باشند.

نکته : این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید که با توجه به این که بالای ۹۰ درصد ورودی های وبسایت ما از طریق موبایل است به نسخه موبایل وبسایت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

البته این آماری که در این جا نوشته شد که بالای ۹۰ درصد ورودی های وب سایت از طریق موبایل است، این آمار را شما می توانید زمانی که سایت خود را به سرچ کنسول گوگل متصل کردید ورودی های وب سایت خود را مشاهده نمایید که با استفاده از چه devise هایی وارد صفحات سایت شما می شوند.

بهینه سازی سرعت سایت

مورد بعدی که برای سئو داخلی صفحات باید به آن توجه ویژه داشته باشید بهینه سازی سرعت سایت است، امروزه ابزارهای وجود دارد که شما می توانید با کمک آنها بدون نیاز به کد نویسی یک وب سایت کامل را بسازید، و یا خیلی از افراد هستند که با استفاده از قالب های آماده ی سایت خود را بالا می آورند.

اما واقعیت این است که یک وب مستر حرفه‌ای حتما باید به زبان های برنامه نویسی تحت وب تسلط داشته باشد، تا بتواند با حذف سورس کدهای اضافی در وب سایت، سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را به حد ایده آلی برساند.

برای مطالعه » دیجیتال مارکتینگ چیست

نکات مهم سئو داخلی

تا به اینجای کار شما با چک لیست های مربوط به سئو داخلی یا همان SEO On Page آشنا شدید، در آخر باید یکسری نکات مهم را هم بدانید که در زمانی که اقدام به ساخت یک سایت می کنید از همان ابتدا سایت خود را به صورت سئو شده بسازید.

برای اینکه بتوانید تکنیک های سئو داخلی را به خوبی یاد بگیرید اول از همه سعی کنید با زبان های برنامه نویسی تحت وب از جمله زبان نشانه گذاری HTML آشنا شوید، و مخصوصاً تگ های مهم آن را هم هم یاد بگیرید.

همچنین کار کردن با سیستم های مدیریت محتوا مانند سیستم مدیریت محتوای وردپرس را هم به صورت کامل و دقیق یاد بگیرید.

مراحل مربوط به ساخت یک وب سایت را به صورت دقیق و حرفه‌ای یاد بگیرید و سعی کنید از برخی از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ هم برای درست کردن تصاویر وب سایت خود کمک بگیرید.

روی تکنیک های تولید محتوا و قدرت نویسندگی خود به شدت کار کنید، تا بتوانید یک محتوای با کیفیت متناسب با نیاز کاربران وب سایت خود بنویسید.

برای مطالعه

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد در صورتی که علاقه مند هستید مباحث مربوط به سئو داخلی را به صورت کاربردی یاد بگیرید می توانید در دوره سئو شرکت نمایید، شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo این دوره آموزشی را برای علاقمندان به این حوزه کاربردی در نظر گرفته است.

همچنین می توانید با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ مباحث مربوط به بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید، و در صورتی که علاقه مند به آشنایی با نحوه آموزش این دوره هستید می توانید به صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید.

منبع »

https://atgo.ir/سئو-داخلی-چیست/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا