کرکره برقی

صداگیری کرکره برقی

آموزش نگهداری کرکره برقی

همانطور که میدانید کرکره های برقی به دلیل استفاده از انرژی الکتریکی و همچنین برخورداری از سیستم های کنترل از راه دور امروزه یکی از محبوب ترین تجهیزات برای افراد می باشند. کرکره های برقی همواره جایگاه کرکره های قدیمی و سنتی را گرفته و به دلیل سهولت در استفاده پرفروش ترین انواع کرکره های موجود در بازار می باشند.

نگهداری از کرکره های برقی یکی از مهمترین نکاتی است که باید پس از خرید آن ها در نظر داشته باشید، در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با آموزش نگهداری کرکره برقی آشنا کنیم.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با قیمت کرکره برقی مغازه با مشاوران ما در فروشگاه درب اتوماتیک همتا تماس حاصل فرمایید.  02155449212 – 09122552119 تا کارشناسان و متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

نگهداری از کرکره برقی

همه ی ما میدانیم تعمیر درب پروسه ای زمان بر و اغلب دربردارنده ی هزینه میباشد. علاوه بر این، خرابی درب برقی به عنوان درب ورودی یک ساختمان میتواند امنیت و آسایش کاربران خود را سلب کند. به همین علت تا حد ممکن نباید اجازه دهیم که کرکره برقی به مرحله ی تعمیر برسد. بهترین اقدام برای این کار، نگهداری از کرکره اتوماتیک میباشد.

نگهداری صحیح از کرکره برقی و رعایت نکات ریز و به ظاهر بی اهمیت میتواند به شما کمک کند تا از درب کرکره خود تا مدت ها بدون خرابی و خطا استفاده کنید. مراقبت و نگهداری از کرکره برقی نیازی به صرف هزینه یا دانش خاصی ندارد و نیازی نیست تکنسین های درب اتوماتیک این کار را انجام دهند.

نکته ای که درمورد نگهداری از درب اتوماتیک کرکره ای باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که در طول پاییز و زمستان با توجه و تغییر فصل و سرد شدن هوا، موتور، جک و فنر کرکره برقی سخت تر از بهار و تابستان کار میکنند. لذا رعایت اصول نگهداری از کرکره برقی نیز در فصل های سرد اهمیت خود را بیشتر نشان میدهند.

آموزش نگهداری کرکره برقی

از آنجا که کرکره برقی یکی از تجهیزات مهم در ساختمان و یا فروشگاه بوده که همواره باعث حفظ امینت محیط داخل میشود بهتر است برای جلوگیری از خرابی و یا شکستن آن به نحو صحیحی از آن نگهداری شود.

نگهداری از کرکره برقی به روش های مختلفی انجام پذیر می باشد. به عنوان مثال یکی از مواردی که بر کارکرد صحیح و عدم خرابی و از کار افتادن کرکره برقی کمک بسزایی میکند روغن کاری تیغه های آن می باشد.

شما میتوانید با روغن کاری تیغه های کرکره برقی بر طول عمر تیغه های کرکره برقی بی افزایید و همچنین از زنگ زدن آن ها جلوگیری نمایید. 

اولین مورد در رابطه با نگهداری کرکره برقی، تمیز بودن و تمیز نگه داشتن آن می باشد.

کلید اطمینان از طول عمر کرکره شما این است که به طور منظم تیغه ها و موتور کرکره برقی مورد نظرتان را بررسی کنید و به دنبال هر گونه آسیب یا ضعفی باشید که می تواند ایمنی شما یا هر شخص دیگری را به خطر بیندازد یا محیط شما را در معرض خطر قرار دهد.

تجمع کثیفی یا آشغال می تواند عملکرد کرکره برقی شما را مختل کند، باعث کند کارکرد آن، انجام حرکات تند و یا حتی مسدود شدن درب شود. برای جلوگیری از این اتفاق، کرکره برقی خود را هر سه ماه یکبار تمیز کنید. از یک برس و فرچه برای پاک کردن سوراخ‌ها و پیچ های کرکره برقی استفاده کنید.

همچنین میتوانید از یک اسفنج و محلول آب گرم و صابون استفاده کنید تا هرگونه آلودگی را کاملا از بین ببرید و سپس با استفاده از یک پارچه جاذب همه آب و مایع شستشو را خشک کنید تا وارد موتور کرکره برقی نشود.

مورد دیگر در رابطه با نگهداری کرکره برقی، روغن کاری تیغه ها می باشد.

روی تیغه ها، ریل‌های راهنما و یاتاقان‌ها از روغن‌کاری استفاده کنید تا مکانیزم‌ها به نرمی کار کنند و از زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری شود. این کار باعث می شود درب به راحتی کار کند و نیاز به تعویض قطعات را به مرور زمان کاهش دهد.

هنگام استفاده از کرکره دستی، درب را با دقت باز و بسته کنید. اجازه ندهید درب به زمین برخورد کند، زیرا این امر می‌تواند باعث شل شدن پیچ‌ها یا شکستن تیغه ها شود. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هرکسی که در مجاورت درب کرکره برقی است با احتیاط در اطراف آن حرکت کند و مطمئن شود که با کرکره برخوردی نداشته باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با نگهداری کرکره برقی باید بدانید این است که اگر به کرکره برقی شما آسیبی وارد شده است و یا به نحو صحیحی کار نمیکند، در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

یک عیب به ظاهر کوچک می تواند در طول زمان بدتر شود، امنیت محل شما را به خطر بیندازد، و این امکان را ایجاد کند که مکانیسم ایمنی درب از کار بیفتد و به افرادی که زیر مسیر درب هستند آسیب جدی وارد کند.

چنانچه در رابطه با تعمیر کرکره برقی پارکینگ و عیب یابی انواع کرکره برقی با مشکل مواجه شدید کلیک کنید.

شما میتوانید با شماره گیری یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه درب اتوماتیک همتا از خدمات ما همچون تعمیر کرکره برقی و تعویض تیغه کرکره برقی بهره مند شوید. همچنین برای خرید انواع تیغه های کررکه برقی و لوازم و تجهیزات کرکره برقی با مشاوران ما در فروشگاه همتا تماس بگیرید تا متخصصین و کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

تراز کردن کرکره برقی

تراز نبودن درب کرکره برقی شما باعث  اضافه شدن فشار اضافی بر روی کرکره اتوماتیک شما باعث میشود چون کرکره برقی هنگام باز شدن نمی تواند وزن یکسانی را روی فنر و جک های کرکره برقی تقسیم کند. ادامه پیدا کردن این مشکل باعث می شود تا به مرورزمان موتور کرکره برقی خراب شده نیاز به تعمیر اساسی پیدا کند. با تراز کردن کرکره برقی پارکینگ خود بر اساس پارامترهای وزنی مناسب، فشار حاصل از باز و بسته شدن کرکره برقی بر روی موتور را به حداقل برسانید.

مطمئنا واگذاری نصب کرکره برقی به نصاب حرفه ای کرکره برقی یکی از بهترین روش ها، برای جلوگیری از خرابی موتور کرکره برقی و متحمل شدن هزینه های تعمیر کرکره برقی است. برای خرید و نصب کرکره برقی و همچنین اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

خوب است بدانید که اگر کرکره برقی شما درست تراز نشود هنگام قطع برق که باید بصورت دستی کار باز و بسته شدن آن انجام شود شما دچار مشکل خواهید شد. حال اگر کرکره برقی پارکینگ شما درست تراز شده باشد شما میتوانید به درستی  و درنهایت تعادل و با استفاده از انرژی کمتری کرکره برقی را باز و بسته کنید.

بررسی تراز بودن کرکره برقی

برای بررسی اینکه آیا کرکره برقی شما تراز هست یا نه، درب را کاملا ببندید. درصورت اتصال به یک اپراتور، آن را با کشیدن بند متصل به اهرم ،آزاد کنید. درب را تا نیمه بالا ببرید اگر درب درآن حالت ماند و سریعا و با فشار به سمت پایین برنگشت، به احتمال زیاد وضعیت درب مناسب بوده ودر تعادل است.اگر نه، لطفا سعی نکنید كه خود ان را تنظیم کنید، چرا که بسیار خطرناک است. درب ها کرکره برقی بسیار سنگین هستند و قطعا شما را دچار مشکل خواهند کرد. برای نصب کرکره برقی حتما با نصاب کرکره برقی شرکت ایران کرکره تماس بگیری

یخ زدن کرکره برقی

یکی از دلایل اصلی خراب شدن و از کار افتادن انواع کرکره برقی در زمستان، یخ زدن کرکره برقی می باشد. برای جلوگییری از یخ زدن کرکره برقی هر روز مقداری آب جوش را با دستمال از بالا تا پایین تیغه ها بکشید تا از یخ زدن تیغه های کرکره برقی جلوگیری نمایید، همچنین با خریداری حسگر های دمای کرکره برقی میتوانید از یخ زدن ان ها در فصل های سرد زمستانی جلوگیری نمایید.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه جلوگیری از یخ زدن کرکره برقی با یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه همتا تماس بگیرید تا متخصصین و کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند 0215544921 – 09122552119.

ریست کرکره برقی

گاهی ممکن است شاهد عدم کارکرد صحیح کرکره برقی باشیم، در این صورت میتوانید بدون نیاز به تعمیر و یا تعویض کرکره برقی مورد نظطرتان، با ریست کردن و بازگرداندن آن به حالت کارخانه قادر به حل مشکل باشید.

برای ریست کردن کرکره برقی ابتدا برق موتور مربوطه را به مدت 2 ثانیه خاموش کنید. سپس به مدت 10 ثانیه برق را دوباره روشن کنید. سپس دوباره به مدت 2 ثانیه برق را خاموش کنید. در نهایت، برق را دوباره روشن کنید.

برای دسترسی به دکمه تنظیم مجدد کرکره برقی (دکمه POWER) ابتدا مطمئن شوید که سوئیچ کرکره برقی روی 1 تنظیم شده باشد، دکمه P را به مدت 10 ثانیه فشار دهید تا به صورت چشمک زن در آمده و مجددا شروع به کار کند.

لازم به ذکر است از آنجا که ریست کردن و راه اندازی مجدد کرکره برقی نیازمند داشتن دانش کافی در رابطه با تمامی قطعات سازنده کرکره برقی و همچنین ویژگی ها و کارکرد آن ها می باشد پیشنهاد میشود از یک فرد با تجربه و متخصص در این زمینه راهنمایی و مشاوره بگیرید تا آسیب های مالی و جانی زیادی به خود و اطرافیان خود وارد نکنید.

صداگیری کرکره برقی

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کرکره برقی ، هنگام کار می­توانند پر سر و صدا باشند و با افزایش سن می­توانند صدای زیادی را ایجاد کنند. شاید یکی از بارزترین دلیل این است که به مرور زمان و به دلیل کارآیی نیاز به سرویس و نگهداری دارند که عمدتا نادیده گرفته می­شوند.

مشتریان زیادی که برای محل کار، خانه یا سازمان خود از کرکره برقی استفاده کردهاند، از صدای کرکره برقی خود شاکی هستند، آما چه دلیلی باعث افزایش نویز کرکره های الکترونیکی می­شود؟

علت صدای کرکره برقی

به خاطر داشته باشید که کرکره اتوماتیک معمولاً از قطعات فولادی ساخته می شوند که با باز شدن درب روی هم می غلتند. این باعث ایجاد سر و صدای زیادی به جهت غلتیدن فلزها روی هم میشود. همچنین صدای کرکره برقی میتواند ناشی از لرزش فلز در برابر قسمت های دیگر کرکره یا ریل های شل شده باشد. کرکره های برقی قدیمی، میتوانند مشکلات بیشتری را به وجود آورند، زیرا با گذشت زمان، حلقه ها کشیده میشوند و در اثر بالا آمدن درب، پیچ میخورد. این به نوبه خود باعث بار اضافی بر روی موتور می شود و باعث تشدید صدا میگردد.

رفع صدای کرکره برقی

موارد کمی وجود دارد که کرکره برقی، پر سر و صدا و تحریک کننده “noisy shutter” باشد. از این گذشته، چگونه می توان قطعه ای از ماشین آلات که قرار است آسایش خاطر و امنیت را فراهم کند، چنین صدای بلندی را تولید کند؟ بیشتر اوقات می توان با یک راه حل ساده مشکل را برطرف کرد.

دربهای بزرگتر با حرارت مستقیم منبسط شده و باعث اتصال و اصطکاک اضافی هنگام کار درب می شوند و این اغلب صدای بلندی را هنگام باز شدن درب باعث میشود. این مهم است که کرکره برقی نقشی اساسی در تنظیم امنیت ساختمان شما دارد. اگر کرکره شما آسیب ببیند، این امر می تواند محل زندگی شما را آسیب پذیر کند.

صدای موتور کرکره برقی

یکی از بخش های مهم در کرکره برقی، موتور آن است که در ساخت کرکره برقی نقش مهمی را ایفا می کند. موتور در این سیستم می تواند به عنوان مرکز عمل نموده و باعث عملکرد بهتر و کارآیی بالاتر کرکره شود. عملکرد موتور کرکره برقی بدین گونه است که باعث به حرکت درآوردن شفت شده و بدین ترتیب تیغه ها بر روی رول به حرکت درآمده و به سمت بالا و یا پایین حرکت خواهند کرد. موتور کرکره برقی شامل بخش هایی همچون ساید، سانترال یا تیوبلار است که کیفیت عملکرد موتور را می توانند باعث شوند.

از آن جایی که ساختار موتور کرکره برقی می تواند در کارکرد کرکره ها تاثیری مستقیم داشته باشند، لذا انتخاب صحیح آن ها و نصب و راه اندازی آن ها نقش مهمی دارد. در گذشته از موتورهایی استفاده می شد که به طور معمول صدای کرکره برقی قابل شنود بود. اما نسل جدیدی از موتورهای به کار رفته در کرکره های امروزی، باعث شده است که کاهش چشمگیری را در تولید سر و صدا در این تجهیزات داشته باشیم.

چه کرکره دستی داشته باشید چه برقی، کرکره شما باید به راحتی و بدون مشکل کار کند. اگر آنها به سختی باز و بسته می شوند، قبل از اینکه مشکل بیشتر شود، آنها را ترمیم کنید. آن چه که روشن است در کرکره برقی، موتور باید بی صدا کار کند.

صدای تیغه کرکره برقی

برای آن که صدای تیغه کرکره برقی را کاهش دهید، می توانید بین تیغه های کرکره، غضروفی آلومینیومی استفاده کنید. بدین ترتیب تیغه ها بدون ایجاد صدا بر روی هم حرکت خواهند کرد. در صورتی که با اینکار نتوانستید صدای آن ها را کاهش دهید، می توانید تیغه ها را تعویض کرده و آن ها را با محصولاتی مرغوب تر جابجا نمایید. دقت داشته باشید که تیغه های با کیفیت می توانند در طول عمر کرکره برقی نقش مهمی داشته و صدای کرکره برقی در مدت زمان های نزدیکی ایجاد نشود.

در این مواقعی که صدا از موتور کرکره برقی می آید باید گیربکس موتور را تعمیر کنید. از تکنسین ها بخواهید که تعمیر موتور کرکره برقی را برای شما انجام دهند اگر بعد از تعمیر مشکل حل نشد باید موتور کرکره برقی را تعویض کنید.

از سویی دیگر، در صورتی که با شستن و نظافت تیغه ها نتوانستید صدا را رفع کنید، لازم است که قطر رول کرکره و قطر شفت را زیاد تر کنید تا اصطکاک میان تیغه ها به طرز چشمگیری کاهش یافته و هنگامی که رول می شود، بتواند در فضایی بیشتر حرکت کرده و صدایی را تولید ننماید.

در کنار توصیه های انجام شده، در صورتی که هنوز صدای کرکره برقی را دریافت می کنید، پیشنهاد می شود با یک تعمیر کار درب برقی مجرب ما تماس بگیرید. یک کارشناسی می تواند علت مساله را به درستی شناسایی و بررسی نماید.

روغن کاری کرکره برقی

ساده ترین كاری که هركسی می تواند انجام دهد اسپری روغن کاری کرکره برقی روی قطعات متحرک کرکره برقی است. بخش مهم روغن کاری کرکره برقی این است نیاز تمام قطعات متحرک کرکره برقی به روغن یکسان نیست. لازم به ذكر است كه اصلا از Multi-Use WD 40 برای کرکره برقی پارکینگ استفاده نکنید. اگرچه در جلوگیری از تراکم آب و رطوبت بسیار عالی است اما می تواند روغن های دیگر را نیز دفع كرده یا شستشو دهد. ممکن است  که در ابتدا کار خوب به نظر برسد، اما در دراز مدت باعث خشك شدن غلتک های کرکره برقی خواهد شد.

در نظر داشته باشید که برای روغن کاری کرکره برقی حتما بلبرینگ ، فنر ها و لولا را روغن کاری کنید. با انجام روغن کاری کرکره برقی در زمان مناسب و میتوانید تا حد زیادی از خراب شدن زود هنگام تیغه های کرکره برقی پیشگیری کنید و طول عمر این محصول را افزایش دهید.

دلیل اصلی روغن کاری کرکره برقی این است که فشاری که موتور کرکره برقی در حین بالا و پایین آمدن تیغه ها تحمل میکند را کم کنید. به این تریتیب تیغه ها راحت تر میتوانند تحرک داشته باشند و از ایجاد صدای تیغه ها نیز پیشگیری میشود.

نکته  ای که باید در هنگام روغن کاری کرکره برقی در نظر داشته باشید این است که گاهی مجاز به استفاده از اسپری سلیکون هستید ولی توصیه میکنیم از گریس و Multi-Use WD 40 برای روغن کاری درب کرکره برقی استفاده نکنید.

گریس از ورود رطوبت به داخل جلوگیری میکند ولی در عین حال خاصیت روغن ها را از بین میبرد و در خود حل میکند.

روغن کاری موتور کرکره برقی

توجه کنید که تمامی قطعات موتور کرکره برقی نیاز به روغن کاری ندارند! دلیل اصلی روغن کاری کرکره برقی این است که فشار مضاعفی که به موتور کرکره برقی وارد می‌شود را کاهش دهیم. با روغن کاری فنرها و لولاهای کرکره، می‌توانید تا حد زیادی از خراب شدن موتور کرکره برقی جلوگیری کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

روغن کاری درب کرکره برقی

روغن کاری غلتک‌های کرکره برقی به تنظیم آن بسیار کمک می‌کنند. لازم است که در مواقعی که استفاده شما از کرکره برقی مغازه و یا کرکره برقی پارکینگ زیاد است، تمامی لولاها و غلتک‌های بالابرنده کرکره را روغن کاری کنید. با انجام روغن کاری درب کرکره برقی، تیغه‌ها راحت‌تر حرکت می‌کنند و از ایجاد صدای تیغه‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

گریس و روغن مناسب کرکره برقی

ما برای رو غنکاری کرکره برقی و قطعات متحرک، WD 40 Specialists یا روغن لیتیوم سفید و همچنین روغن سیلیکون مقاوم در برابر آب را  توصیه می کنیم. در بازار کرکره  برقی به این روغن ها روغن بلستر درب پارکینگ یا گریس لیتیوم سفید بلستر هم می گویند. این ها چند نمونه از روان کننده ها / گریس های با کیفیت خوب هستند که می توانید تقریبا درهر فروشگاه سخت افزاری پیدا کنید. حتما برای گریس کاری  و روغنکاری کرکره برقی از روغن و گریس مناسب کرکره برقی استفاده نمایید.

روغن بلستر درب پارکینگ

در اکثر موارد استفاده از گریس و مولتی یوز(Multi-Use WD 40)  پیشنهاد نمی‌شود. گریس از ورود رطوبت جلوگیری می‌کند و خاصیت مابقی روغن‌ها را نیز حل می‌کند. معمولا برای قطعات متحرک کرکره برقی، روغن لیتیوم سفید، روغن سیلیکون مقاوم در برابر آب و (WD 40 Specialists) توصیه می‌شوند. در بازار به این روغن‌ها، بلستر درب پارکینگ یا گریس لیتیوم سفید بلستر نیز می‌گویند.

پیشنهاد مطالعه: چطور جک درب اتوماتیک پارکینگ را روغن کاری کنیم

قیمت روغن کرکره برقی

برای اطلاع از قیمت روغن کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

آموزش مراقبت و نگهداری کرکره برقی پارکینگی در فصل پاییز

نگهداری و تعمیر کرکره برقی پارکینگ بهترین راه برای کاهش هزینه ها و جلوگیری از خرابی کرکره برقی است. در طول ماه های تابستان کرکره برقی پارکینگی شما متحمل بیشترین بار رفت وآمد و البته باز و بسته شدن خواهد شد. آنچه گفت شده متذکر این مطلب است که در اواسط پاییز و زمستان، کرکربرقی های پارکینگی شما نیازمند توجه بیشتری برای كاركرد هرچه بیشتر و بهتر و البته طولانی تر هستند. یکی از دلایل توجه بیشتر به کرکره برقی ها به علت تغییر شرایط فصلی می باشد. با سردتر شدن هوا موتور کرکره برقی و همچنین جک و فنر کرکر برقی سخت تر کار می کنند تا کرکره های اتوماتیک در همان سرعتی حرکت کنند که پیشتر در هوای گرم كار میكردند.

برای اطمینان از كاركرد درست فنر و موتور کرکره برقی، مراقبت و تعمیرات پیشگیرانه فصلی بسیار ضروری است. بنابراین تعمیر کرکره برقی پارکینگ را بصورت دوره ای و فصلی، جدی بگیرید. در ادامه با سه روش تعمیر و نگهداری کرکره برقی پارکینگ را برای ممانعمت از خراب شدن قطعات کرکره برقی ها به شما آموزش خواهیم داد.

ایمن بودن کرکره برقی

یکی از مهمترین مسائل در خرید کرکره برقی توجه به ایمنی عمومی کرکره برقی است. ایمنی عمومی بدین معنی است که اطمینان حاصل کنیم که اگر چیزی در مسیر باز و بسته شدن کرکره برقی باشد، کرکره برقی حرکت نکرده و به ان نزدیک نمی شود یا اگر نزدیک آن شد بلافاصله به عقب برگرداند. ساده ترین و امن ترین راه برای بررسی این قابلیت قرار دادن یک شی به اندازه کافی بزرگ در مسیر پرتوهای لیزری و چشمی زیر درب است. هنگامی که شما سعی می کنید درب را با استفاده از ریموت کرکره برقی ببندید، درب نباید حرکت کند.

برای بررسی اینکه آیا عملکرد معکوس به درستی کار می کند، مانع تقریبا 1.5 اینچی (درست زیر سنسور سطح چشم) در زیر و در راه درب قرار دهید. سپس با استفاده از ریموت و کنترل روی دیور کلید بسته شدن کرکره برقی را فشار دهید. اگر درب بلافاصله به حالت کاملا باز شده  برگشت همه چیز درست است. در زیر فیلم آموزش نحوه تست ایمنی عمومی کرکره برقی آورده شده است.

فراموش نكنید كه سلامت وایمنی خود واطرافیانتان بسیار مهم وقابل توجه است. درصورت مشاهده هرگونه مشکل درنصبکرکره برقی با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید اطلاعات جامعی در مورد درب های اتوماتیک را در این وب سایت پیدا نمایید.

دلایل خرابی کرکره برقی پارکینگ

اگر کرکره برقی پارکینگ شما عملکرد مناسبی ندارد و در حین کار کردن صدا میدهد یا به طور کلی آن طور که در گذشته کار میکرد کار نمیکند دلایل مختلفی برای خراب شدن آن وجود دارد که در قسمت زیر رایج ترین دلایل خرابی کرکره برقی پارکینگ را برای شما قرار داده ایم.

خرابی سنسور چشمی

وجود سنور چشمی در کرکره برقی پارکینگ کمک میکند تا افراد متفرقه و ناشناس نتوانند در هر زمانی وارد ساختمان شما شوند. در صورتی که در مسیر درب کرکره برقی مانعی وجود داشته باشد درب به سرعت بسته شده و مانع ورود افراد متفرقه به ساختمان میشود. اگر برای بستن درب، دکمه را فشار دادید ولی درب بسته نشد اولین کاری که باید انجام دهید بررسی سنوسر چشمی کرکره برقی پارکینگ است. اگر مشکل از این قطعه بود میتوانید با استفاده از یک پارچه تمیز سنسور را تمیز کرده و به تشخیص موانع سنسور کمک بیشتری کنید. راهکار بعدی تراز کردن سنسور است.

تمام شدن باتری ریموت کرکره برقی

اگر کرکره برقی پارکینگ شما باز نمیشود و به فکر تعمیر آن هستید به نظر ما ابتدا باتری ریموت آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که باتری های آن سالم هستند و کار میکنند.اگر باتری فرستنده کرکره برقی پارکینگ تمام شده باشد ارسال سیگنال به درب قطع خواهد شد. برای آن که مطمئن شوید ریموت یا فرستنده شما سالم است میتوانید با استفاده از سایر ریموت ها باز شدن کرکره پارکینگ را چک کنید. برای تعویض باتری فرستنده میتوانید درب پشت آن را باز کرده و به راحتی باتری آن را با یک باتری سالم جابجا کنید.

اشکال در ریموت و ریسیور کرکره برقی

دقت داشته برای کار کردن ریموت کرکره برقی باید در فاصله مناسب از کرکره قرار داشته باشد. در صورتی که در فاصله مجاز قرار دارید ولی باز هم درب باز نمیشود ممکن است مشکل از آنتن ریموت باشد. در صورتی که آنتن خراب شده باشد میتوانید با ایران کرکره تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان فرستنده کرکره برقی شما را تعمیر کنند. دقت داشته باشید که دکمه ریموت گیر نکرده باشد. همچنین یکی دیگر از مشکلات رایج فرستنده کرکره برقی پارکینگ هم فرکانس شدن ریموت ها با یکدیگر است. مثلا اگر همزمان شما و یک نفر دیگر ریموت درب پارکینگ را فشار دهید فرکانس ها با هم تداخل پیدا میکنند.برای رفع این مشکل میتوانید فرکانس ریموت خود را تعویض کنید.

شکستن فنر کرکره برقی

در صورتی که کرکره برقی پارکینگ شما بالا یا پایین نمیرود و ریموت آن سالم است به احتمال زیاد پیچ فنر شکسته است. اگر این قطعه شکسته باشد شما صدای بنگ مانندی را خواهید شنید که مانند ترکیدن ترقه میباشد. اگر پیچ فنر شکسته باشد موتور قدرت کافی برای بلند کردن کرکره برقی پارکینگ نخواهد داشت. برای رفع مشکل شکستن فنر کرکره برقی پارکینگ میتوانید با کارشناسان ایران کرکره تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه و بررسی : درب کرکره ای دستی

نحوه سرویس کرکره برقی پارکینگ

سرویس کرکره برقی پارکینگ را می توان جزو خدمات پس از فروش هر شرکت یا نصابی گذاشت، اما به هر حال بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا در صورت عدم دسترسی به متخصصان این زمینه از دانش خود برای پیدا کردن راه حل مناسب و رفع مشکل کرکره برقی خود استفاده کنید؛ توجه کنید برای هرگونه اطلاعات بیشتر یا مشاوره میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

آموزش سرویس کرکره برقی پارکینگ

روغن کاری بازه ایی برای سرویس کرکره برقی

پارکینگ یکی از راحت ترین کارهایی که هرکس برای سرویس کرکره برقی پارکینگ میتواند انجام دهد، روغن کاری تمامی اتصالات، چرخدنده ها، بلبرینگ ها، غلتک، فنرها، و لولاهای دستگاه به صورت بازه ایی میباشد. همچنین می توانید ریل کرکره برقی را نیز برای سهولت باز و بسته شدن کرکره روغن کاری کنید!

استفاده از روان کننده مناسب

اتصالات از محصولاتی که در آنها از چسب یا سیلیکون استفاده شده است برای سرویس کرکره برقی پارکینگ خود اجتناب کنید؛ چرا که این مواد می توانند کاتالیزور خوبی برای تجمع گرد و غبار و گل باشند. از فروشنده ابزار فروشی بخواهید تا محصولی ضد الکتریسیته ساکن به شما بدهد، سعی کنید از اسپری بر روی گیره ها و نقاط اتصال استفاده کنید؛ اگر به درستی و به طور معمول هر 1 سال اینکار را انجام دهید میتوانید طول عمر کرکره خود را افزایش دهید.

تمیز کردن کرکره پارکینگ

اغلب کرکره ها به دلیل تجمع بیش از حد گرد و غبار و کثیفی گیر می کنند یا به درستی بسته نمی شوند. اگر در یک منطقه بادخیز اقامت دارید، باید هر 4 تا 5 ماه یکبار آنها را کاملاً بشویید و این سه مرحله را دنبال کنید:

هنگام تمیز کردن کرکره را کاملا باز کنید. با استفاده از شلنگ آب اسپری کنید. از یک اسفنج و آب صابون برای پاک کردن آنها استفاده کنید.

جلوگیری از مجاورت مستقیم با هوا

یکی دیگر از موارد سرویس کرکره برقی پارکینگ در صورتی است که خط و خشی روی کرکره شما ایجاد شده باشد، با استفاده از اسپری های مخصوص که میتوانید از ابزار فروشی ها تهیه کنید، روی آنها را بپوشانید تا از اکسیده شدن برخی آلیاژهای موجود در تیغه کرکره جلوگیری کنید.

راهنمایی سرویس و تعمیر کرکره برقی مغازه

برای شروع کار از خودتان سوال بپرسید که چرا سرویس و تعمیر کرکره برقی برای شغل شما اهمیت دارد؟ کرکره برقی های پارکینگی و فروشگاهی  راه وردی مشتریان به تجارت شما هستند. حالا این کرکره برقی های چه زیبا و جذاب باشند و یا نه، باید هر چند وقت یکبار سرویس و تعمیر شوند. البته باید تذکر داد که استفاده از کرکره برقی های غیر استاندار امنیت کسب و کار شما را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد. برای مثال اگر درب پارکینگ شما که یکی از راه های اصلی ورود و خروج شما است در اثر بی توجهی به سرویس های دوره ای نیاز به تعمیر پیدا کند قطعا رفت و آمد شما و همچنین امنیت شما نیز دچار مشکل خواهد شد. بنابراین سرویس و تعمیرات پیشگیرانه را فراموش نکنید.

وقتی شما با یک کرکره برقی مغازه روبرو هستید باید به بسیاریاجزاء  نصب شده در کرکره برقی  توجه کنید. فراموش نکنید هدف از این کار این است که مسائل و مشکلات کوچک کرکره برقی تبدیل به مشکلات بزرگ و دردسرساز نشود. این امر باعث جلوگیر از صرف هزینه های بالای تعمیر کرکره برقی خواهد شد.

فنر کرکره برقی شکسته شده

شکسته شدن فنر کرکره برقی باعث می شد که کرکره برقی دیگر باز نشود.

ریل های کرکره برقی تاب برداشته

با استفاد بیش از حد از کرکره برقی ممکن است ریل های کرکره برقی تاب برداند. این امر باعث می شود تا کرکره بخوبی باز و بسته نشده و درچار مشکل حاد تر و حتی افتادن آن شود.

سوختن موتور

با افزایش کارکرد موتور کرکره برقی و ایجاد سایدگی و فرسایش در آن ممکن است موتور از کار بفیتد.

مشکلات رایج سرویس کرکره برقی پارکینگ

در صورتی که به هر دلیلی عدم کارکرد خوب دستگاه را مشاهده نمی کنید، سعی کنید در وهله اول روش های ساده ایی که در زیر آورده ایم بخوانید و بررسی کنید:

مشکل سنسور کرکره برقی

در حالی که کرکره در حال پایین آمدن میباشد و جلوی چشمی را بگیرید و اتفاقی نیافتد، چشمی شما یحتمل خراب بوده و باید با متخصص مناسب ارتباط برقرار کنید تا در امر سرویس کرکره برقی پارکینگ و نصب چشمی کرکره برقی راهنماییتان کند.

مشکل ریموت کرکره برقی

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در صورت عدم توجه به آن هزینه های بی موردی صورت گیرد استفاده از ریموت خراب است یا ریموتی که باتری ندارد میباشد؛ پس هول نکنید و اقدامات اولیه را انجام دهید.

خرابی ریسیورکرکره برقی

ممکن است به دلیل گرمای زیاد، ریسیور شما نقص فنی پیدا کرده باشد، در اینصورت تنها یک متخصص حرفه ایی میتواند آنرا تشخیص دهد و برطرف کند. از موارد دیگر تداخل فرکانسی ریسیور های مجاور است که در اینصورت هم متخصص باید عمل کد گذاری دستگاه را دوباره انجام دهد.

خرد شدن فنر دستگاه

در صورتی که صدای بلندی از دستگاه آمد این امکان وجود دارد که فنر موتور شما شکسته باشد و در اینصورت کرکره بالا یا پایین نخواهد رفت.

نکات مهم نگهداری از کرکره برقی

برای مراقبت و نگهداری از کرکره برقی باید نکاتی را در نظر داشته باشیم و با رعایت آن از بروز آسیب و خطرات پس از آن جلوگیری کنیم، در ادامه به نکات مهم در اصول نگهداری و مراقبت از درب کرکره برقی می پردازیم.

برای جلوگیری از افزایش دمای موتور کرکره برقی و مکانیزم حرارتی در آن از کارکردن بدون وقفه کرکره برقی جدا خوداری کنید،زیرا این کار باعث می شود موتور داغ کند و آسیب جدی به موتور و سایر بخش های درگیر با آن وارد کند.

هنگامی که به صورت ناتمام درب کرکره برقی چند بار باز و بسته شود ،تنظیمات مدار رسیور بهم می خورد و باید برای تنظیم مدار رسیور درب کرکره ای و ریموت کنترل از راه دور اقدام نمایید.

از قراردادن ریموت کنترل کرکره برقی مقابل نور خورشید و فشار و ضربه ناگهانی به آن جدا خودداری کنید .در زمان شستشو و تمیزکاری انواع درب کرکره ای برقی مراقب باشید آب به داخل موتور کرکره برقی وارد نشود.مسیر رول کرکره را چک کنید تا مانع جهت باز و بسته شدن آن وجود نداشته باشد.

در زمان قطع برق می توانید از آچار خلاص کن دستی برای باز و بسته کردن درب کرکره ای استفاده کنید.زمانی که درب کرکره ای کامل بسته نمی شود می توانید لاستیک تیغه و ریل درب کرکره برقی را بررسی کنید تا زباله یا گرد و غبار روی آن نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نگهداری و مراقبت از درب کرکره برقی می توانید با کارشناسان و مشاورین متخصص در زمینه درب اتوماتیک و کرکره برقی در ارتباط باشید و از راهنمایی آن ها بهره مند شوید.

نگهداری درب ریلی برقی

نگهداری و سرویس مرتب از درب های ریلی، در کیفیت باز و بسته شدن این گونه قطعات تاثیر بسزایی دارد. با توجه به اینکه درب های ریلی اغلب در فضای باز به کار گرفته می‌شوند و به دلیل جاذبه زمین، گرد و غبار و آشغال های محیط بر روی ریل پایینی دستگاه می نشیند؛ غلطک های پایینی ریل در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. فرسایش و آسیب جک ریلی خیلی سریع صورت می گیرد به همین دلیل انجام سرویس های دوره ای برای نگهداری بهتر درب ریلی برقی لازم است. نکات مهم در نگهداری درب ریلی شامل: سرویس های دوره ای توسط پرسنل مجرب، تمیز کردن ریل و غلطک ها، روغن کاری به موقع، ایجاد سایه بان روی درب برای جلوگیری از ورود قطرات آب باران در جک ریل، ایجاد مکانی ایمن برای نگهداری موتور درب و غیره است.

روغن کاری درب ریلی

به روش بالا انجام شود.

سرویس کرکره برقی در تهران

برای استفاده از خدمات سرویس کرکره برقی در تهران با ما تماس بگیرید.

سرویس کرکره برقی در کرج

برای استفاده از خدمات سرویس کرکره برقی در کرج با ما تماس بگیرید.

سرویس کار کرکره برقی

برای استفاده از خدمات سرویس کار کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول سرویس و نگهداری کرکره برقی

چه روغنی برای روغن کاری کرکره برقی مناسب است؟

روغن سیلیکون یا لیتیوم برای این کار مناسب است. مخصوصا روغن سیلیکون باعث افزایش مقاومت در برابر آب می شود.

عدم روغن کاری به موقع کرکره برقی باعث خرابی می شود؟

یکی از راه های مراقبت از کرکره های برقی روغن کاری است که علاوه بر مقاوم کردن، باعث رفع صداهای آزاردهنده می شود. قطعا عدم رسیدگی باعث خراب شدن درب می شود.

منابع:

منبع: آموزش نگهداری کرکره برقی

منبع:  روغن کاری کرکره برقی

منبع: روغن‌ و گریس‌ مناسب برای جک‌ درب پارکینگ

منبع: اموزش سرویس کرکره برقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا