دسته‌بندی نشده

علت سرد و گرم شدن آب پکیج

علت سرد و گرم شدن آب پکیج و راه کار های لازم جهت جلوگیری از کم شدن فشار آب گرم پکیج و سرد و گرم شدن مداوم آب پکیج را بررسی خواهیم کرد.

پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، و سئوالات خود را پیرامون این مطلب از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در میان بگذارید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج موضوعی است که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم.

سرد و گرم شدن آب پکیج در بسیاری از مدل های پکیج دیواری مانند پکیج ایران رادیاتور، پکیج بوتان، پکیج ایساتیس، پکیج آریستون، پکیج ایرفو و دیگر مدل ها می تواند متفاوت باشد.

که در ادامه به بررسی علت این موضوع در مدل های مختلف پکیج می پردازیم.

پیشنهاد ویژه » تعمیر پکیج توسط نمایندگی اصلی تعمیرات و سرویس انواع پکیج های ایرانی و خارجی

علت کم شدن فشار آب گرم پکیج

علت کم شدن فشار آب گرم پکیج اولین موردی است که در مقاله علت سرد و گرم شدن آب پکیج آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

به طور کلی کم شدن فشار آب گرم پکیج دلایل متعددی می تواند داشته باشد که ما در این جا به چند تا از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم :

  • ایجاد نشتی در مدار بسته پکیج و رادیاتور
  • باز گذاشتن شیر پر کن پکیج
  • سوراخ بودن مبدل حرارتی
  • سوراخ بودن یا باد نداشتن منبع انبساط
  • خرابی شیر پر کن پکیج

موارد ذکر شده از مهم ترین دلایل کم شدن فشار آب گرم پکیج هستند که هر کدام از موارد ذکر شده می تواند موجب کم شدن فشار آب گرم شود.

اما بسته به مدل پکیج شما دلایل دیگری هم می تواند باعث بروز این اتفاق شود، که تعمیرکار پکیج و رادیاتور باید از نزدیک پکیج مورد نظر را بررسی نماید.

و بهترین راه حل برای جلوگیری از این مشکل این است که شما با کمک یک تعمیر کار خبره پکیج و رادیاتور و انجام سرویس به موقع پکیج در یک فصل مناسب مانند فصل بهار با مشکلات این چنینی دیگر مواجه نشوید.

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که شما از پکیج ایران رادیاتور استفاده می کنید، در صورتی که مشاهده کردید که آب مصرفی این پکیج گرم نمی شود

این موضوع می‌تواند به دلیل نگرفتن فرمان آب گرم از سوی برد پکیج ایران رادیاتور باشد.

اگر چراغ های پکیج ایران رادیاتور به صورت دوتا دوتا و به ترتیب با هم روشن شوند، یعنی پکیج ایران رادیاتور نمی تواند فرمان آب گرم را از برد پکیج دریافت کند.

و طبق تجربه تعمیرکاران پکیج مجموعه Digihang 724 یکی دیگر از از عواملی که باعث گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور می شود عمل نکردن فلوسوئیچ یا فلومتر، و یا خراب شدن سنسور NTC می باشد.

که البته این سنسور یکی از قطعات بسیار نایاب در پکیج ایران رادیاتور در صورت خرابی به سختی می توانید این قدرت را در بازار پیدا کنید.

و برای تعویض این قطعه می بایست حتما به نمایندگی اصلی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در تهران مراجعه نمایید.

در ادامه مقاله علت سرد و گرم شدن آب پکیج با ما همراه باشید تا علت این موضوع را در سایر مدل ها بررسی نماییم.

پیشنهاد ویژه » تعمیر کولرگازی ، توسط بهترین تعمیرکار کولرگازی با گارانتی معتبر

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان می تواند به دلیل عدم تشکیل شعله در داخل پکیج باشد که این امر بدیهی باعث گرم نشدن آب پکیج می شود.

و عدم تشکیل شعله می تواند به دلیل از کار افتادن سیستم جرقه زن پکیج بوتان باشد.

و شما باید در صورت مواجه شدن با این مشکل اتصال برق پکیج بوتان را بررسی نمایید، در صورتی که سیستم برق کشی و سیم کشی شما مشکلی نداشته باشد باید سیستم جرقه زن را تعویض نمایید.

یکی دیگر از مواردی که در مورد گرم نشدن آب پکیج بوتان تعمیرکاران شرکت دیجی هنگ ۷۲۴ با آن مواجه شده اند از کار افتادن الکترود احتراق در پکیج بوتان می باشد.

همچنین خاموش شدن مشعل بعد از تشکیل شعله اولیه هم می تواند باعث گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان باشد.

در ادامه مقاله علت سرد و گرم شدن آب پکیج با ما همراه باشید تا علت گرم شدن آب پکیج ایساتیس یکی دیگر از مدل های پکیج را با هم بررسی کنیم.

پیشنهاد ویژه » نصب کولرگازی ، توسط بهترین نصاب کولرگازی با گارانتی معتبر

علت گرم نشدن آب پکیج ایساتیس

مشکل مربوط به گرم نشدن آب پکیج ایساتیس را به طور کلی می‌توان مربوط به عوامل زیر دانست :

آب گرم مصرفی از حرارت و کیفیت گرمایی مطلوبی برخوردار نیست که این مورد می‌تواند موجب گرم نشدن آب پکیج ایساتیس شود.

خرابی شیر سه راهه در پکیج ایساتیس این هم یکی دیگر از عواملی است که موجب سرد و گرم شدن آب پکیج ایساتیس می شود.

عمل نکردن قطعه فلو سوئیچ در پکیج های دیواری ایساتیس، موجب عدم تشکیل شعله برای گرم کردن آب پکیج ایساتیس می شود.

ایجاد اختلال در در سوپاپ بای پس در پکیج ایساتیس یکی دیگر از عواملی است که موجب گرم شدن آب پکیج ایساتیس می‌شود.

عدم فراهم شدن شعله کامل برای گرم کردن آب یا اینکه سرمای بیش از حد آب ورودی به پکیج ایساتیس باعث می شود که شما به صورت مداوم به ویژه در فصل زمستان آن سرد و گرم شدن آب پکیج ایساتیس را مشاهده نمایید.

یکی دیگر از عواملی که باعث گرفتن شده اند و یا سرد شدن آب پکیج ایساتیس می‌شود مربوط به این است که آب مصرفی به صورت کامل و گرم وجود دارد ولی سیستم گرمایش پکیج کار نمی کند.

که این مسئله بیشتر به این دلیل است که احتمالاً شما در طبقات بالایی یک ساختمان زندگی می کنید.

و به دلیل اینکه سیستم لوله کشی ساختمان شما به صورت استاندارد انجام نشده است این مشکل برای شما به وجود می آید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج گلدیران

سرد و گرم شدن آب پکیج گلدیران نیز می‌تواند به دلیل رسوب گرفتن مبدل ثانویه باشد که شایع ترین علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری گلدیران است.

ایجاد نوسانات در فشار آب ورودی پکیج گلدیران این هم یکی دیگر از عواملی است که موجب سرد و گرم شدن آب مصرفی این پکیج می شود.

مورد بعدی که باعث بروز این اتفاق می شود خراب شدن سنسور NTC می باشد.

فشار آبی که وارد پکیج دیواری گلدیران می شود وقتی که بیش از حد فشار آن کم باشد در نتیجه حرارت آب بلافاصله بالا می‌رود

و این سنسور آب گرم مصرفی فرمان قطع شعله را می دهد و این روند به صورت مداوم تکرار می شود که در نتیجه بروز این امر باعث سرد و گرم شدن آب پکیج گلدیران به ویژه در فصل زمستان می شود.

یکی دیگر از مواردی که تعمیرکاران پکیج مجموعه دی جی هنگ ۷۲۴ با آن مواجه شده‌اند این است که در پکیج های دیواری گلدیران معمولاً شعله بلند دستگاه تنظیم نیست.

و این مورد بیشتر زمانی اتفاق می افتد که فشار آب گرم نسبتاً کم باشد و نشانه های آن هم این است که آب به اندازه کافی گرم نمی شود.

و دما به سرعت به بالای ۶۰ می رسد و دستگاه برای چند لحظه ممکن است خاموش شود که در صورت بروز این اتفاق شما حتماً باید با یک تعمیرکار پکیج تماس بگیرید.

مورد بعدی که باعث سرد و گرم شدن مداوم آب پکیج گلدیران می‌شود مربوط به پرشر فن می باشد و زمانیکه در ابتدای فرمان درست عمل می کند.

اما با روشن شدن شعله و افزایش حجم شعله این جریان قطع می شود به همین علت آب پکیج گلدیران آن سرد و گرم می شود.

یکی دیگر از مواردی که موجب سرد و گرم شدن آب این پکیج می شود این است که شما عملیات سرویس و رسوب زدایی پکیج را به صورت منظم انجام نمیدهید و زمانی که مبدل اولیه جرم بگیرد، این امر موجب سرد و گرم شدن آب می شود.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج تاچی

شایعترین موردی که باعث گرم نشدن آب پکیج تاچی میشود کمبود فشار بار می باشد که در پکیج تاچی ایراد معمولاً با کد خطا های زیر نشان داده می شود :

  • E4
  • E9
  • EP

در صورت مشاهده هر کدام از این کد خطا ها در پکیج های تاجی باید اقدام به تزریق آب به مدار پکیج نمایید و برای تنظیم کردن فشار بار پکیج تاچی در مواقعی که عقربه فشار بار کمتر از یک بار می باشد.

ابتدا باید قطعه به نام شیر پرکن را در زیر پکیج پیدا کنید برای مشاهده این قصه حتماً باید بدنه پکیج را به صورت کامل باز کنید

و این شیر دارای ولوم گرد و به رنگ مشکی می باشد و جهت بالا بردن فشار بار پکیج می‌بایست این ولوم شیر پرکن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و منتظر باشید به محض این که عقربه روی یک و نیم بار رسید شیر پرکن را کاملاً ببندید.

حتماً دقت داشته باشید که قبل از بستن شیر پرکن مشاهده نمایید که فشار آب ساختمان کم نشده باشد، و در صورت مشاهده موضوع حتماً با یک تعمیرکار پکیج تماس بگیرید.

و در صورتی که مشاهده کردید که پکیج دیواری تاچی هم در حالت تابستان و هم در حالت زمستان غیر فعال شده است باید موارد زیر را بررسی نمایید :

  • بسته بودن شیر گاز ورودی
  • کمبود فشار بار پکیج
  • وصل نبودن دوشاخه به پریز برق
  • سوختن پمپ در نوع دو مبدل
  • خرابی برد کنترل
  • معیوب بودن پرشر سوئیچ هوا

پیشنهاد ویژه » تعمیر لوازم خانگی ، تعمیرات و سرویس لوازم برقی و گرمایشی و سرمایشی با گارانتی معتبر

رفع مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج

حالا می خواهیم به یک راه حل جامع در رفع مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج برسیم.

با توجه به توضیحاتی که در قسمت های قبلی در مورد انواع مدلهای پکیج و علت و سرد و گرم شدن آب در این مدلهای پکیج داده شد

در بررسی عیب یابی پکیج اولویت با کد خطا می باشد، از هر زمانی که خطایی در پکیج ظاهر شد از جمله خطاهایی که مربوط به گرم نکردن کافی آب پکیج باشد

باید نگاه کنیم که آیا کد خطای ظاهر شده در انواع پکیج دیواری کدهای E4 ، E9 ، EP و سنسوری که در مسیر آب مصرفی قرار گرفته است که به محض باز بودن آب این سنسور باز بودن آب را به مدار کنترل اعلام می کند.

و نام این سنسور فلوسوئیچ یا فلومتر میباشد، پس در نتیجه زمانی که ما آب مصرفی را باز میکنیم باید روی صفحه نمایشگر هیچ اروری ظاهر نشود که در این صورت این قطعه به درستی کار خود را انجام داده است.

اگر با ارور هایی که در مورد آنها صحبت کردیم مواجه شدیم برای رفع کردن آنها حتماً باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای و کیج تماس بگیرید و یا به نمایندگی از آن پکیج خود را خریداری کرده اید مراجعه نمایید.

پیشنهاد ویژه » می توانید با مراجعه به لینک های زیر مقالات آموزشی سرویس پکیج و رادیاتور را مطالعه نمایید.

هزینه رسوب زدایی پکیج

علت بوی گاز از پکیج
رفع ارور پکیج ایران رادیاتور

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظرم امروزه باید هرطور میشه فقط سعی کنیم از تکنولوژی بهترین استفاده رو بکنیم مثل خیلی از کسب و کارهایی که دارن اینترنتی کار میکنن. کلی شغل از طریق همین اینترنت ایجاد شده که میشه واردشون شد. از آموزش کارای هنری و دوخت و فروش لباس تا خیلی از کارهای خدماتی و فنی با همین اینترنت روبراه شده.. یه زمانی واسه لوله بازکنی برچسب روی در و دیوار رو زیر و رو میکردیم تا یکیو پیدا کنیم، الان دیگه چاه بازکنی رو هم اینترنتی کردن.. پس میشه از این بستر استفاده خوبی کرد.. البته به شرطی که اینترنت رو ازمون نگیرن!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا