دسته‌بندی نشده

تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی در تهران

هر چند باید متذکر شد که از  ویژگی های منفی وجود کمپرسور در کولر گازی ها این است که اغلب آنها غیرقابل تعمیر هستند و هزینه تعویض و خرید کمپرسور نسبتاً بالا است.

تعمیر کمپرسور کولر گازی یکی از تخصصی ترین قطعات کولر گازی  به حساب می آید که باید توسط افراد متخصص در این حرفه انجام شود.

اما با این حال در این مقاله تعمیرکار کولر گازی ما سعی کرده تا اطلاعات کاملی در مورد انواع کمپرسور، شیوه تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی در اختیار شما قرار دهد.

تعمیر کولرگازی در بهترین شرکت تعمیرات کولر گازی در تهران.

کمپرسور کولر گازی چیست ؟

کمپرسور یا موتور در هر دستگاهی مانند قلب تپنده آن سیستم عمل می‌کند و یکی از حیاتی‌ترین قطعات آن محسوب خواهد شد. به همین دلیل امروزه کمپرسور در بسیاری از لوازم خانگی و صنعتی از جمله کولرهای گازی نقش اساسی دارد. انواع برند های کولر گازی که  امروزه در بازار وجود دارد 

نصب کولرگازی توسط بهترین نصاب کولر گازی در تهران.

انواع کمپرسور

معمولا در اکثر مدل های کولر گازی ها، بسته به شرایط آب هوایی در مناطق مختلف از سه نوع کمپرسور استفاده می گردد :

پیشنهاد ویژه » تعمیر فن کویل در تهران توسط بهترین تعمیرکار فن کویل با قیمت مناسب و مقرون به صرفه

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور روتاری
  • کمپرسور اسکرول

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی معمولا در نواحی گرم مانند جنوب ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل در کولرهای گازی با ظرفیت ۱۸ هزار تا ۳۶ هزار به کار می روند و نسبت به مدل های دیگر قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند.

برگزاری دوره آموزش تعمیر و نصب کولر گازی در تهران توسط بهترین آموزشگاه تعمیرات و سرویس کولر گازی و اسپیلت

این نوع کمپرسور  با هر بار پمپ زدن مقداری از گاز مبرد را به داخل سیلندر هدایت می کند که از آن جا وارد سیستم کولر خواهد شد. به همین دلیل کمپرسور های پیستونی کولر گازی از سایر مدل های کمپرسور صدا ی بیشتری تولید کرده و مصرف انرژی بالاتری هم دارند. 

سرویس کولرگازی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه توسط بهترین سرویسکار کولرگازی

کمپرسور روتاری

این نوع کمپرسور معمولا در مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع موتور در کولر هایی با ظرفیت ۷ هزار تا ۳۶ هزار استفاده می شوند.

شارژ گاز کولرگازی یکی از اعمالی است که می بایست در دوره های مشخص که البته به میزان استفاده شما از دستگاه کولرگازی بر میگردد انجام شود.

کمپرسور روتاری شامل تعدادی تیغه می باشد که در زمان روشن شدن کولر گازی و به چرخش درآمدن پره ها شروع به چرخیدن کرده و به همین دلیل گاز وارد شده به داخل کمپرسور به پره ها انتقال می یابد.

تعمیر کولرگازی پنجره ای به صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای و بدون عیب و نقص برای شما انجام می دهند

سپس گاز وارده با فشار آوردن به آن وارد لوله ها می شود. می توان گفت که کمپرسور های روتاری از کمپرسور های پیستونی بهتر هستند. این مدل هم انرژی بسیار کمی مصرف می کنند و هم کارایی خیلی بهتری دارند.

تعمیر کولر گازی سامسونگ ، توسط شرکت خدماتی دی جی هنگ 724 نمایندگی رسمی تعمیرات و نصب و راه اندازی کولر گازی سامسونگ در تهران با قیمت مناسب و گارانتی معتبر به شما مشتریان عزیز ارائه می شود.

کمپرسور های اسکرول

کمپرسور های اسکرول از دو جزء حلزونی متغیر و ثابت  تشکیل شده اند. بین این دو جزء به گاز مبرد فشار آورده  و گاز به سمت سیستم راه پیدا می کند.

تعمیر کولرگازی هایسنس در تهران ، سرویس و تعمیر کولر گازی هایسنس ۹۰۰۰ توسط بهترین تعمیرکار کولرگازی هایسنس، و با قیمت مناسب و گارانتی معتبر تعمیر کولرگازی هایسنس و اسپیلت هایسنس در مناطق مختلف شهر تهران انجام می شود.

این نوع از کمپرسورها معمولا در کولرهایی با سیستم خنک گننده ی بالا مورد استفاده قرار می گیرد

تعمیر کولر گازی اجنرال و نمایندگی کولر گازی جنرال مکس بر عهده شرکت فنی و مهندسی دی جی هنگ 724 می باشد، تعمیر کولر گازی جنرال با قیمت مناسب و مقرون به صرفه انجام می شود.

و نسبت به دو مدل قبلی (کمپرسور پیستونی، کمپرسور روتاری) دارای صدا و مصرف انرژی خیلی کم تر و قیمت بالاتری می باشد. کمپرسول های اسکرول معمولا در کولر هایی با ظرفیت ۲۴ هزار تا ۹۶ هزار به کار می روند.

تعمیر کولر گازی بوش ، و همچنین احتساب قیمت مناسب و مقرون به صرفه توسط تعمیرکار کولر گازی بوش که برای شما مشتریان محاسبه می شود.

چه وقت باید با تعمیر کار کمپرسور کولر گازی تماس بگیرید ؟

در زیر به مواردی اشاره شده است. زمانی که شما با یکی از این مشکلات مواجه شدید، احتمالا کمپرسور کولرگازی شما خراب شده است. 

تعمیر کولر گازی توشیبا در تهران ، تعمیرات تخصصی کلیه قطعات کولر گازی توشیبا را به وسیله تعمیرکاران متخصصص و حرفه ای انجام می دهد.

در این صورت باید با اطلاع از شیوه های شیوه تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی شروع به کار کنید. هرچند پیشنهاد ما تماس با بهترین تعمیرکاران کولر گازی تهران است.

تعمیر کولر گازی پاناسونیک را با ارائه خدماتی همچون گارانتی تعمیرات کولر گازی پاناسونیک ، تعمیرات تخصصی و عیب یابی اصولی کولر گازی پاناسونیک توسط تعمیر کار حرفه ای و دوره دیده کولر گازی ، و دریافت هزینه مناسب از مشتری، مطابق با تعرفه اتحادیه تعمیرکاران کولر گازی و اسپیلت در تهران برای مشتریان خود انجام می دهد.

  • زمانی ‌که کولر گازی را روشن می کنید فن داخلی کارکرده ولی به ‌محض وارد شدن کمپرسور به مدار فیوز می پرد.
  • فن بیرونی روشن‌شده ولی کمپرسور روشن نمی‌شود.
  • از میزان گاز کولر گازی و محل نصب آن مطمئن هستید، ولی کولر گازی سرمای کافی ندارد.

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی ، باید حتما توسط یک تعمیرکار خبره کولر گازی میتسوبیشی انجام شود، تا هم انجام تعمیرات و سرویس کولر گازی میتسوبیشی به صورت حرفه ای و استاندارد انجام شود، و همچنین شما با مراجعه به نمایندگی تعمیرات کولر گازی میتسوبیشی در تهران هزینه کمتری را بابت سرویس و تعمیر کولر گازی میتسوبیشی پرداخت نمایید.

تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی

کمپرسور ها به سه روش زیر قابل تست کردن هستند. ما در این مقاله به توضیح روش تست سیم پیچ خواهیم پرداخت.

هواگیری کولرگازی بدون وکیوم موردی است که به هیچ عنوان توصیه نمی شود برای هواگیری کولر گازی انجام شود، چرا که شما برای انجام عملیات هواگیری کولرگازی باید حتما از دستگاه وکیوم استفاده کنید

  • روش اول: تست سیم‌پیچ
  • روش دوم: تست صدا (hammering)
  • روش سوم: تست کارکرد یا فشار کمپرسور

ارور کولر گازی ایستاده تراست ، در این مقاله قصد داریم مهمترین ارورها و کد خطاهای انواع کولر گازی و چیلر را بررسی کنیم، در ابتدا به سراغ کولرگازی تراست

همهانطور که گفته شد کاربردی ترین روش تست کمپرسور، روش تست سیم پیچ کمپرسور می باشد، که در اینجا به صورت گام به گام شرح داده شده است.

جزوه آموزشی تعمیر و عیب یابی کولرگازی ، اگر قصد تعمیر کولرگازی خود در خانه و بدون پرداخت هزینه را دارید می توانید در همینجا جزوه آموزشی تعمیر و عیب یابی کولرگازی خود را دانلود و مطالعه کنید.

تست سیم پیچ کمپرسور

در این قسمت سه مرحله برای تست کردن وجود دارد :

تعمیر لوازم خانگی توسط بهترین تعمیرکار لوازم خانگی و برقی در تهران.

توجه : برای اطمینان، حتما قبل از انجام مراحل تست فیوز اصلی را قطع کرده و از قطع جریان برق مطمئن شوید.

پیشنهاد ویژه » نمونه کار نصب کولرگازی را می توانید با مراجعه به لینک مربوطه مشاهده نمایید.

مرحله اول

درپوش ترمینال کمپرسور را بردارید و از روغنی نبودن سوکت های کمپرسور مطمئن شوید. روغنی شدن این سوکت ها مانع برقراری ترمینال و سوکت می‌شود. در صورت عدم رفع مشکل، مرحله دوم را انجام می‌دهیم.

پیشنهاد ویژه » تعمیر آبسردکن در تهران ، با قیمت مناسب و مقرون به صرفه توسط تعمیرکاران  آبسردکن شرکت دی جی هنگ به صورت تخصصی انجام می شود.

مرحله دوم

مرحله دوم  تست سیم‌پیچ است. برای این کار باید یک اهم متر همراه داشته باشید. اهم متر را روی بوق (Buzzer) یا اهم قرار می‌دهیم و کانکتور های کمپرسور (S,R,C) را دو به ‌دو باهم چک می‌کنیم.

پیشنهاد ویژه » نمایندگی تعمیر ماکروفر در تهران ، شرکت خدماتی خدماتی دی جی هنگ 724 ، با استفاده از بهترین تعمیرکاران ماکروفر ، تعمیرات مدل های مختلف ماکروفر ، و ماکروویو را به صورت تخصصی برای شما انجام می دهد.

در این حالت تمام کانکتور ها باید اصطلاحاً به هم راه داده، اهم داشته، یا بوق (Buzzer) داشته باشند. پس اگر روی بوق تنظیم‌شده باشد

پیشنهاد ویژه » تعمیر یخچال توسط نمایندگی اصلی تعمیرات انواع مدل های مختلف یخچال در تهران ، یعنی شرکت فنی و مهندسی و خدماتی digihang724 ، انجام می شود.

شما باید حتماً صدای بوق را بشنوید. در این صورت مطمئناً سیم‌پیچ سالم است و شما باید به روش‌های دیگر( روش تست صدا-Hammering، روش تست کارکردن یا فشار کمپرسور) کمپرسور را ازنظر مکانیکی تست نمایید.

اگر شما صدای بوق را نشنیدید (کانکتور ها به هم راه ندادند) شاید کمپرسور اورلود کرده و شما باید مطمئن شوید که علت راه ندادن کانکتورها اورلود کمپرسور نیست.

پیشنهاد ویژه » تعمیر چیلر توسط تعمیرکاران باتجربه و و حرفه ای شرکت فنی و مهندسی digihang724، با ارائه ضمانت نامه تعمیرات و سرویس انواع چیلر های تراکمی ، جذبی و مینی چیلر به شما مشتریان عزیز ارائه می شود.

مرحله سوم

مرحله سوم تست اتصال بدنه است، در تمام کمپرسورهای کولر گازی، به‌هیچ‌عنوان نباید کانکتور های کمپرسور به بدنه راه دهند یا بوق داشته باشند. برای تست این روش اهم متر را روی اهم یا بوق قرار می‌دهیم.

پیشنهاد ویژه » تعمیر لوازم خانگی پارس خزر، توسط بهترین تعمیرکاران لوازم خانگی پارس خزر ، و همچنین با ارائه ضمانت نامه معتبر 5 ساله انجام می شود.

یکسره سیم اهم متر را به کانکتور و سر دیگر را به بدنه کمپرسور یا لوله رفت متصل می‌کنیم. اگر به آن راه داد یا بوق داشت نشان‌دهنده خرابی کمپرسور و سیم‌پیچ است ولی در غیر این صورت نوبت به مراحل بعدی می‌رسد.

پیشنهاد ویژه » تعمیر ماشین ظرفشویی ، تعمیرات و سرویس انواع مدل های ماشین ظرفشویی از جمله ماشین ظرفشویی پاکشوما ، ماشین ظرفشویی LG، ماشین ظرفشویی سامسونگ، ماشین ظرفشویی میدیا و دیگر مدل ها با قیمت مناسب و گارانتی معتبر توسط بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی انجام می شود.

توجه : حتماً در قسمت تست بدنه مطمئن شوید قسمتی از بدنه کمپرسور که سیم اهم متر را برای تست به آن وصل می‌کنید، رنگ‌شده یا کثیف نباشد، زیرا رنگ و کثیفی مانع اتصال سیم اهم متر به بدنه و تست صحیح می باشد.

تعمیر جارو برقی توسط تعمیرکاران شرکت خدماتی دی جی هنگ 724 با قیمت مناسب و مقرون به صرفه و گارانتی معتبر به مدت 5 سال به شما مشتریان عزیز ارائه می شود.

همیشه سالم بودن سیم‌پیچ داخلی کمپرسور نشان‌دهنده سالم بودن کمپرسور نیست در بسیاری از مواقع سیم‌پیچ کمپرسور سالم است ولی مشکلات دیگری باعث عدم کارکرد یا کارکرد ضعیف آن می‌شود.

پیشنهاد ویژه » تعمیر ماشین لباسشویی ، توسط شرکت خدماتی Digihang 724 ، با استفاده از بهترین تعمیرکاران ماشین لباسشویی در تهران

باید گفته شود که درصورت خرابی کمپرسور تعمیر آن اغلب غیر ممکن بوده یا هزینه ای برابر با تعویض آن دارد.

پیشنهاد ویژه » تعمیر داکت اسپیلت غرب تهران ، توسط نمایندگی اصلی تعمیرات و سرویس داکت اسپیلت در شعبه مرکزی غرب تهران با گرانتی معتبر و قیمت مناسب انجام می شود.

بنابراین برای اینکه از خرابی کمپرسور مطمئن شوید حتما جهت تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی با تعمیرکارن تهران سرویس کار تماس بگیرید. ما خیلی سریع در محل حاضر شده و مراحل تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی را به انجام خواهیم رساند.

پیشنهاد ویژه » تعمیر پکیج در غرب تهران توسط شرکت فنی و مهندسی Digihang 724 تنها نمایندگی رسمی تعمیرات پکیج و رادیاتور در غرب تهران با احتساب قیمت مناسب و مقرون به صرفه و گارانتی معتبر انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا